اخبار

اخبار

اخبار

اخبار

بازگشت روابط دمشق-قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران بستگی دارد

منابع دیپلمات مصری:
بازگشت روابط دمشق-قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران بستگی دارد

منابع دیپلمات مصری به روزنامه عربستانی الشرق الاوسط گفته‌اند که عادی سازی روابط دمشق و قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور بستگی دارد.

خبرگزاری فارس: بازگشت روابط دمشق-قاهره به درک سوریه از راهکار سیاسی برای حل بحران بستگی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که موضع قاهره در قبال بحران سوریه و روابط دیپلماتیک با سوریه ثابت است و تغییر نکرده است.

این منبع مصری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، از واکنش به سخنان اخیر «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه که با یک روزنامه مصری گفت‌وگو کرده بود و المعلم ابراز امیدواری کرده بود که مصر سطح روابط خود را با دمشق افزایش داده و به حالت قبل بازگرداند خودداری کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه این منابع تأکید کرده‌اند که بازگشت روابط دمشق-قاهره به شکل قبلی خود نیازمند درک سوریه نسبت به راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور و ایجاد آتش‌بس و توافق برای پایان بحران است.

این منابع پافشاری مردند که مواضع مصر نسبت به حل سیاسی بحران بر اساس توافق حاصل شده در ژنو ۱ ثابت است و تغییر نکرده است.

پنجشنبه گذشته «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در اولین گفت‌وگو با یک روزنامه مصری ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های امنیتی میان قاهره و دمشق آغازگر بهبود روابط دو کشور باشد.

وزیر خارجه سوریه گفته بود ما اطمینان داریم که روند تحولات به نتیجه‌ای که در ارتباط با روابط مصر و سوریه به دنبال آن هستیم منجر خواهد شد تا تاریخ مشترک دمشق و قاهره در رویارویی با خطراتی که جهان عرب را تهدید می‌کند تکرار شود و مصر جایگاه خود را در منطقه باز بیابد (جزئیات بیشتر).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.